Mengeratkan Silaturrahim......

selamat berkenalan kepada sesiapa yang membaca blog ini....

KEHIDUPANKU..SEBELUM DAN SELEPAS

mengisahkan kenangan manis bersama-sama teman dan keluarga..kenangan pertama kali menyertai sesuatu serta pengalaman yang indah yang menjadi kebiasaan.

Tuesday, December 6, 2011

baik untuk yang baik

baik untuk yang baik
jahat untuk yang jahat

kawan 1: kamu, kenapa saya sunyi?
kawan 2: kenapa?kamu nak pasangan ke?
kawan 1: mmm..nak juga tapi xjmp yang terbaik la..
kawan 2: kenapa kata macam tu?
kawan 1: yelah, susah nak jumpa yang baik untuk kita.
kawan 2: kamu kena ingat, kalau kamu nak yang baik untuk kamu, kamu juga kena jadi yang terbaik..
kawan 1: saya tahu, tapi bagaimana?
kawan 2: lakukan perubahan...
kawan 1: adakah dengan perubahan ini akan dapat yang baik?
kawan 2: insha'ALLAH...kamu kena sentiasa berdoa ye...
kawan 1: mudah-mudahan...


kawan 1: kamu, saya minat seorg dak laki ni...
kawan 2: sama macam yang kamu mahukan seperti sebelum ni?
kawan 1: sama tapi itu sebelum ni, sekarang da berubah
kawan 2: kamu masih mengharap?
kawan 1: saya tak pasti..mungkin ya mungkin tidak..tapi apa yang pasti saya cuma nak lihat dia dari jauh..biarlah saya sahaja yang rasa begini drpd saya kecewa kemudian hari.
kawan 2: kamu kena kuat, kamu kena redha dengan apa yang bakal berlaku. kamu kena ikhlaskan setiap apa yang kamu lepaskan. kamu sedih?
kawan 1: x, sebab saya selalu berdoa agar saya dapat ikhlaskan hati saya walau apa yang terjadi.
kawan 2: moga kamu dapat terima dengan redha...dan moga dapat pasangan yang sama matlmatnya dengan kamu..(kerana ALLAH)...
kawan 1: trm ksh ye awak
kawan 2: sm-sm


No comments:

Post a Comment